مو و ابرو

افراد بسیاری هستند که با افزایش سن و نزدیک شدن به سن ۳۰ سالگی موها و حتی ابروهای خود را از دست می‌ دهند. هر چه به سن بالاتر و به ۵۰ سالگی نزدیک تر می‌ شوند دچار ریزش موی بیشتری می گردند‌. با این که ۸۵ درصد از مردان به این مشکل دچار می شوند اما نمی ‌توان گفت که ریزش مو تنها در آقایان دیده می‌ شود و امروزه برخی از خانم ‌ها نیز با ریزش مو و ابرو مواجه می‌ شوند. این موضوع ممکن است برای آن ها بسیار آزار دهنده باشد. به همین دلیل است که امروزه روش ‌های متنوع ترمیم و تقویت مو مورد توجه افراد قرار گرفته است و می توان تبلیغات بسیاری را در مورد کاشت مو و کاشت ابرو مشاهده کرد. در ادامه می‌ خواهیم اطلاعات مختصری در مورد چگونگی پیوند مو به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید. 

 

چگونگی کاشت مو و کاشت ابرو:

اگر شما نیز از کسانی هستید که دچار ریزش مو و ابروی خود شده اید قطعاً به دنبال یک روش درمانی دائمی برای رفع این مشکل هستید. پیوند فولیکولی بهترین روش درمانی می باشد. اما بسیاری از افراد تمایل دارند قبل از کاشت اطلاعاتی در مورد این موضوع داشته باشند. این اطلاعات موجب می شود تا استرس و اضطراب آن ها کاهش پیدا کند. بهتر است بدانید که امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده تا روش ‌های جدید و فوق‌ العاده ‌ای برای کاشت مو و کاشت ابرو به وجود آید.  اما می توان گفت که مراحل کاشت در آن ها متفاوت نمی باشد و تنها تفاوت در نحوه برداشت فولیکول ها یا کاشت آن ها است. اگر بخواهیم مراحل کاشت مو و کاشت ابرو را به صورت جداگانه توضیح دهیم می توان گفت که شامل مراحل زیر می باشد: 

  • آماده سازی ناحیه بانک مو: 

اگر شما کاندیدای کاشت مو یا حتی کاشت ابرو باشید در هر صورت باید اولین مرحله که آماده سازی بانک‌ مو می باشد را انجام دهید‌ برای آماده سازی بانک‌ مو پزشک ابتدا این ناحیه را تمیز و ضد عفونی می کند. سپس از بی حس کننده های موضعی برای جلوگیری از بروز درد استفاده می‌نماید. زیرا این عمل بدون بیهوشی انجام می‌ شود. پس از آن که ناحیه اهدا کننده فولیکول مو به طور کامل بی حس شد مرحله دوم اجرا می شود. 

 

  • برداشت گرافت ها: 

مرحله دوم در کاشت مو و کاشت ابرو برداشت گرافت ها از ناحیه اهدا کننده می باشد. برای برداشت گرافت ها از روش های مختلفی استفاده می شود. بنابراین با توجه به روشی که انتخاب شده است گرافت ها برداشته می‌ شود. این مرحله نیاز به تخصص و دقت بسیار بالا دارد زیرا باید فولیکول های سالم جداسازی گردد. 

 

  • آماده سازی گرافت ها و ناحیه کاشت: 

پس از این که برداشت گرافت ها به درستی انجام شد. باید آن ها را برای کاشت مو و کاشت ابرو آماده کنند. در این مرحله پزشک به کمک میکروسکوپ های پیشرفته فولیکول های مو را یک به یک جداسازی می‌ کند. علاوه بر آن ناحیه ایی که قرار است پیوند مو در آن انجام گیرد نیز قبل از کاشت آماده می شود که برای آن ناحیه دریافت کننده استریل شده و از بی حس کننده استفاده می شود. 

 

  • کاشت مو: 

آخرین مرحله کاشت می باشد که در واقع اصلی ترین مرحله کاشت مو و کاشت ابرو به شمار می‌ رود. در این مرحله گرافت هایی که از قبل آماده شده‌ اند در ناحیه دریافت کننده پیوند داده می شوند. این کار ممکن است توسط پزشک یا دستگاه‌ های پیشرفته انجام گردد.