مو و ابرو

یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار و بسیار مهم در بین مردم کاشت مو و کاشت ابرو می باشد. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون بالا رفتن سن یا عوامل ژنتیکی به ریزش مو دچار می‌ شوند. این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می‌ گردد. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین جراحی های دنیا پیوند می باشد که موجب بازگشت طبیعی موها در افراد می گردد. اگر بخواهیم کاشت و پیوند مو را به صورت ساده تر توضیح دهیم می‌ توان آن را جا به جایی گرافت ها و فولیکول های مو از قسمتی که تراکم بیشتری دارد به قسمتی که تراکم آن کاهش پیدا کرده است دانست.

کاشت مو و کاشت ابرو چیست؟

پیوند مو نیز یکی از انواع عمل های جراحی است که برای بازگرداندن زیبایی انجام می‌ شود. طی انجام عمل پیوند مو فولیکول ها و ریشه های مو از یک قسمت بدن به قسمت هایی که دچار ریزش مو شده اند پیوند داده می شود. کاشت مو و کاشت ابرو را می‌ توان از روش های بسیار عالی و فوق العاده برای بازیابی و ترمیم موهای ریخته شده دانست. بهتر است بدانید که هر پیاز مو شامل ۱ تا ۴ می باشد که قابل رشد است. البته روش‌ های جدیدی که امروزه برای پیوند مو استفاده می شود موجب می گردد تا فولیکول استخراج شده بدون هیچ گونه تغییری به ناحیه پیوندی انتقال داده شود. این روش کاملاً دائمی می باشد و افراد می توانند از نتایج فوق العاده آن تا آخر عمر استفاده کنند.

چه سنی برای کاشت موی کاشت ابرو مناسب است؟

بهتر است بدانید که سن افراد جهت کاشت مو و کاشت ابرو اهمیت بسیار زیادی دارد، و افرادی که کمتر از ۲۵ سال دارند نباید این جراحی را انجام دهد. در واقع بهترین سن برای افرادی که می‌ خواهند جراحی پیوند مو را انجام دهند ۳۵ سال به بالا می باشد. البته افرادی که در سنین بسیار بالا قرار دارند نیز ممکن است که پس از انجام کاشت مو و کاشت ابرو دوباره دچار ریزش مو گردند. به همین دلیل قبل از انجام پیوند مو باید فرم‌ هایی در نظر گرفته شود تا در صورت ریزش مو این مشکل را پوشش دهد.

نکات مهم قبل از کاشت مو و کاشت ابرو:

بهتر است قبل از کاشت مو و کاشت ابرو برای به دست آوردن نتایج بهتر نکات توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • از مصرف مکمل ها یا قرص‌های آسپرین و همین طور ویتامین‌ هایی که موجب رقیق شدن خون می گردند به مدت دو هفته قبل از جراحی خودداری کنید.
  • حدود دو هفته قبل از کاشت مو و کاشت ابرو از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید. مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای را کاهش دهید.
  • یک هفته قبل از عمل بهتر است کاملا ریلکس بوده و بدون استرس بخوابید.
  • یک روز قبل از انجام جراحی از مصرف ناپروکسن و ایبوپروفن بپرهیزید.
  • در روز عمل لباس های راحت و گشاد بپوشید یا ترجیحا پیراهن های دکمه دار بپوشید.

آیا کاشت مو و کاشت ابرو درد دارد؟

بسیاری از افراد زمانی که متوجه می شوند کاشت مو و کاشت ابرو بدون بیهوشی انجام می شود تصور می‌ کنند که حتماً این عمل با درد همراه است. اما بهتر است بدانید برای پیوند مو نیاز به بیهوشی نیست و از بی حس کننده های موضعی استفاده می‌ شود و فرد در هنگام جراحی هیچ گونه درد یا سوزشی احساس نخواهد کرد. پس جای نگرانی وجود نخواهد داشت.